المملكة المملكة

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

هكذا كان استقبال إيهاب أمير في مصر على لسان "سحر"


بقلم: سارة الإيهابية SisiSoeurette25@
بمساعدة سحر: (الفانز الإيهابي المصري)

حظِيَ الفنان 
إيهاب أمير خلال سفره مؤخرا الى مصر لاستلامه جائزة الديرجيست كأفضل مطرب صاعد لسنة 2016 باهتمام كبير لدى الصحافة والاعلام العربي والمغربي، فنُشِرت العديد من المقالات في شتى الصحف والجرائد وكذا المواقع الالكترونية المعروفة. ولم يُفَوِّت فانز ايهاب امير المصري فرصة استقباله في بلدهم استقبالا يليق بفنانهم وبجهوده التي توّجَها بالظّفر بثاني جائزة له في مصر بعد الميما اووردز وهي الديرجيست.

كان فانز إيهاب أمير المصري سبّاقا لاستقبال نجمهم وتتويجه بمباركاتهم ومحبتهم، هداياهم ومشاركتهم له فرحته العارمة بهذا الحدث الكبير، فكان استقبالا رائعا طبعه جو من الالتحام والامتنان من فانز امير ومن أمير نفسه، قمنا بالتواصل مع احد الفانز الايهابي المصري "سحر" فكان تعليقها عن اجواء ومجريات استقبال إيهاب بالتفصيل كالتالي:

"
 تمت المقابله مع ايهاب يوم الجمعه حوالى الساعه 6 يعنى قبل الحفله ما تبتدى بحوالى 3 ساعات. كنا منتظرينه فى اللوبى بتاع الأوتيل و كان من ضمن الحضور 3 أمهات مصريات ، لما نزلنا من الأوضه هو و وليد قولناه أحنا مش هنعطلك و مش هنقعدك كتير عشان الحفله ، قال بالعكس أنا فرحان جدا و حابب أقعد معاكم شويه ، طبعا الأمهات قابلته بالأحضان و القبلات و كانت أجواء كلها مليئه بالفرح و علامات السعاده الشديده كانت واضحه جدا على ملامح وجه ايهاب ، واحده من الأمهات قالتله أنها جات مخصوص عشان خاطر أشوفك مع أنى تعبانه جدا و طبعا أيهاب شكرها ، كمان أيهاب سألنا ايه الكلمات المغربيه اللى أتعلمتوها و شكرناه أنه عرف يوصلنا اللهجه المغربيه ، و بعد كده كل واحده من البنات و الأمهات أتصورت معاه و بعدين أتصور ايهاب مع التورته و أديناله الهدايا  و بوكيه الورد اللى جيبناهاله و شكرنا و سلم علي كل واحده فينا و ودعناه هو وليد.
‏من أهم الفروق بين المقابلتين اللى شوفت فيهم أيهاب ان هو المرد دى كان مبسوط جدا و منطلق و كان واثق جدا من نفسه و أعماله اللى نجحت و كسر الدنيا".

التقط الفانز الإيهابي المصري صورا تذكارية انتشرت على مواقع التواصل الاجتماعي أثلجت قلوب محبين أمير، صُوَراً اختزلت كل تعابير المحبة والكرم والوفاء من فانز لفنانهم، واختزلت معها ايضا كل الكلام للتعبير عن الاستقبال الحارّ له فتركت في طيّاتها معاني سامية للفانز الوفي والعاشق لايهاب امير. يكفي ان تراها وتتمعن تفاصيلها لِتَعِيَ أنّ ما ينبع من القلب يصل الى القلب دائما.

في الأخير باسم فانز الفنان ايهاب امير من كل الوطن العربي نود ان نوجه شكرا خاصا للفانز الايهابي المصري ولكل شخص كان حاضرا يومها ولم يبخل على أمير باستقبال يليق بمقامه، أسعدتمونا بمبادرتكم الجميلة.

"فانز إيهاب أمير" دمتم سنداً ودعماً لايهاب امير دائماً، يداً واحدةً في السّرّاء والضّرّاء.






























عن الكاتب

سارة

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

المملكة